Juhtkiri
7.06.2022–31.08.2022
Ajakirjas näidatud
tooted on saadaval
järgmistes kauplustes:
Laagri Maksimarket
Lasnamäe Maksimarket
Põlva Maksimarket
Pärnu Maksimarket
Rakvere Maksimarket
Paide Maksimarket
Sillamäe Maksimarket
Tartu Lõunakeskuse Maksimarket
Tartu Eedeni Maksimarket
Tartu Kvartali Maksimarket
Viljandi Maksimarket
Võru Maksimarket
Narva Maksimarket
Jõhvi Maksimarket
Miiduranna Konsum
Raudalu Konsum
Jüri Konsum
Haapsalu Kaubamaja Konsum
Lembitu Konsum
Kivilinna Konsum
Ujula Konsum
Mõisavahe Konsum
Ja valikuliselt saadaval
ka järgmistes Konsumi
kauplustes:
Türi, Akadeemia, Sõpruse, Linnamäe,
Aruküla, Kehra, Kuusalu, Loksa, Raasiku,
Muraste, Pae, Tikste, Valga (Siili), Sindi,
Hiiu, Tormi, Käina, Uuemõisa,
Tammiste, Port Arturi Konsum.
Teostus: Ekspress Meedia AS
Peatoimetaja: Irmeli Karja
Projektijuht: Jaanika Kivvit
Kujundaja: Marju Viliberg
Väljaandja: Coop Eesti Keskühistu
[email protected], telefon 661 3014
Projekti meeskond:
Martin Miido, Kaili Kahl, Liis Leppik
Reklaamimüük:
[email protected]
www.coop.ee
Coop tähistab
120. sünnipäeva
”E
t elu ülalpidamine kalliks kippus minema ja kohalikud
kaupmehed alaväärtuslikku kaupa kalli hinnaga müüsid, siis taheti tarvitajate ühisuse asutamisega seda
parandada" – nii põhjendati Eesti esimese tarbijaühistu
asutamist Antslas, mis tähistab tänavu juunis oma 120.
aastapäeva. Ilmselt ei aimanud need
17 talumeest 1902. aastal, millele nad
aluse panid, kui otsustasid rahad kokku panna ja tuua ise välismaalt vikatid
heinateo tegemiseks. Kiirelt jõuti järeldusele, et samal moel on kasulik tuua
muudki kaupa ja esimene Coopi ühistu
oligi sündinud.
Kogukondlikud algatused on alati
ellu kutsutud eesmärgiga lahendada
endi jaoks üheskoos mõni kitsaskoht
ja 120 aasta tagune tegu võimaldas
hakata Antsla inimestel ostma vajalikku kaupa liigse vaheltkasuta. Mõte
oli sedavõrd hea, et sarnaseid ühistuid
hakati rajama mujalgi piirkondades
üle Eesti. On imekspandav, et isegi
kaks maailmasõda ja võõras riigikord
ei murdnud ETK ühistuid, vaid hoopis
vastupidi – isegi okupatsioonivõim mõistis, et väljakujunenud ühistute
koostöövaim on võimeline lahendama paljusid kaupade kättesaadavuse
probleeme ning hoolimata ümbernimetamisest ETKVLiks ja organisatsiooni ümberstruktureerimisest säilitati osaliselt siiski oma iseseisvus.
Öeldakse, et ajalool on kombeks korduda. Taasiseseisvumise järel sisenesid Eesti turule taas erakaupmehed – see oli hea, sest konkurents sundis kõiki kaupmehi kiiremini arenema ja kasvama ning sellest on kõige
rohkem võitnud just kliendid. Meie piirkondlikud ühistud on aga jällegi
täitmas kogukondlikku rolli, arendades kaupluseid ja toetades kogukonna jaoks olulisi ettevõtmisi kohalikul tasandil. Pärast seda kui kuus
aastat tagasi võtsime kasutusele ühise kaubamärgi Coop, on ka kliendid
hakanud meie piirkondlikke ühistute kaupluseid paremini ühe grupina
tajuma.
Läbi 120 aasta oleme näinud ja teinud Eesti kaubanduses väga palju ja
ootaks põnevusega, kuidas areneb kaubandus järgneva 120 aasta jooksul.
Palju õnne Coopi 19 ühistu 70 000 liikmele, 6000 töötajale, 600 000 püsikliendile ja kõigile, kes meiega koos on seda teed käinud.
Roman Provotorov
Antsla Tarbijate Ühistu juhataja
Foto: Coop
Esikaanefoto: Tiina Annamaa
Trükk: Kroonpress
HETK
5